Lördag och massa gnäll....

Dags för mig att uppdatera igen tycker jag....så jag har sagt till mamma att sätta fart. Här blir en massa foton till er denna gången också, kan ju inte göra er besvikna. Jag har börjat bli jobbig om kvällarna igen tycker mina föräldrar, vill inte sova förrän dom ska gå å lägga sig då somnar jag på 3 röda. Mamma har försökt att ändra min sovrutiner på dagarna så att jag bara vilar en gång och max 2 timmar. Idag har jag sovit kanske 1 timme och inte ville jag somna vid 19 ändå, näe jag gjorde allt som stod i min makt att hålla mina små ögon öppna iaf frams till halv nio.
Åh vet ni vad jag har lärt mig nu???

Jag kan flörta och räcka tungan....haha. Försöker säga "titta".........Nu blir det foton med text!

Här myser jag med pappa, han brukar kittla mig så jag kiknar ibland vilket jag tycker är jätte roligt.


Här är vi i Eslöv och hälsar på mammas väninna Katarina. Hade jätte roligt, och dom har en sån söt katt som jag blev förtjust i.


Här har jag lite kvällsmys med pappa igen.....och mamma kunde inte låta bli att ta fram kameran.



Här är jag i kyrkan på kyrkans barntimmar.....första bilden så sitter jag hos min "dagmammas" ena dotter, emilia....andra fotot är på mig o Tindra....sen dom andra två ser ni mig sitta på gunghästar...tyckte bäst om Pandan.....hästen var för hög för mig.


Här avslutar jag med några söta foton på mig själv!



Förresten mamma hade rätt, det är 2 tänder där uppe som är på väg ut! Dom kliar nåt så in i bomben!!!
Ha det bra tills nästa gång!
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Madde & Agnes

Hej sötungen! Egentligen är de din mamma jag vill ge lite "råd - oss mammor emellan" ;-) Så mammsen... Hur länge sover Tilda om morrnarna sen? Vi hade exakt detta med Agnes för ett tag sedan, att hon absolut inte ville sova eller bli trött vid 19-19.30 tiden utan hon ville vara uppe tills vi gick och la oss. Jag fick tipset på bvc att dra ner sovningen under dagen, precis som du gjort - max 2 timmars middag och de är alles. Sedan fick jag även tipset att ta upp henne tidigare på morgonen, väcker jag inte Agnes kan hon sova till typ 9.30... skönt, men inte alls bra, så varje morgon ställde jag klockan på 8.00 och då får hon gå upp. Så just nu, efter flera veckor, har hon lärt sig - somnar senast 19.30, sedan sover fram till lite innan 08. Så kämpa på bara, hon vänjer sig till slut, upp tidigare på morrnarna, max 2 timmars sova-middag om dagarna sedan i säng i "rätt" tid.. de funka på Agnes, hoppas de fungerar för er också! Kramis

2009-01-26 @ 15:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0