Hej.


Här har ni mig, Tilda heter jag och jag föddes 1 februari 2008 på BB i Malmö....mamma o pappa säger att jag är 16 dgr för tidig. Men lika glad är jag för det.
Tanken med denna blogg menar mamma är att det ska stå bara saker om mig då vi har en annan blogg där vi skriver om allt mellan himmel o jord.  http://gizmoliten.blogspot.com
Men nu vill mamma skapa en blogg som enbart handlar om mig.

Mina dagar går ut på att leka, äta o sova just nu då jag bara är 10 månader. Har 5 tänder redan, mamma säger att jag är tidig med mina tänder....det kliar så i mitt tandkött just nu så mamma tror att en 6:e tand är på väg upp. Mamma kallar dom för risgryn och säger att jag är så söt med mina små bissingar.
Jag har börjat fatta tycke för mammas o pappas mat, helst vill jag kladda med tallriken och kasta allt som kommer min väg i golvet. Ibland blir jag arg när nelson tar min mat från min hand men pappa o mamma säger att det är mitt eget fel som leker med maten framför vår hunds nos. Gråter jag lite får jag en ny sån där gul lång sak....tror mamma kallar dom för majskrokar! Dom älskar jag.
Jag har lärt mig att klappa händerna när ngn sjunger för mig och jag tycker det är himla roligt att leka tittut med pappa. Mina första riktiga ord börjar komma mer o mer nu med, jag kan säga 'ma'ma och da'da .
När jag var hos läkaren för en vecka sen vägde 7150 gram och är 68 cm lång, så en liten nätt tösabit är jag.
Mina första par skor är inköpta så vi kan öva på att gå, jag hoppas att jag kan gå snart....helst av allt hade jag velat gå till julafton men nu hoppas jag mer på att jag kan gå till mars månad då jag ska på min första utlandssemester tillsammans med mamma o pappa. Då ska jag få träffa min farfar fast han kommer på julafton också.
Nu måste mamma laga mat så vi får återkomma en annan dag!
// Tilda med mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0