Hej hej

Hej på er mina läsare.
Igår sov jag ända tills pappa kom hem och dom kom i säng, då vaknade jag och ville inte somna om på ett tag. Jag ville ju prata med pappa som jag inte sett på hela kvällen. Jag var snäll och gav mamma ledigt =)
Idag vaknade jag pigg och glad men det humöret försvann under förmiddagen, varför kan jag inte svara på. Kände hur mamma o pappa blev lite arga på mig då jag inte ville sova fast än jag var fruktansvärt trött. 
Jag vet inte vad som händer i min kropp just nu, och inte kan jag få mamma o pappa till att förstå det heller då jag inte pratar som dom än. Kan ju bara säga mama och dada och massa annat oförståeligt. Mina tänder är ju på väg upp en efter en, kan ju vara det som gör att jag är så orolig och gnällig. Men jag vill ju inte vara det alltid, vill kunna sova hela nätter och inte behöva vakna så ofta.
Mamma o pappa pratar om att dom ska sätta in min spjälsäng i deras sovrum igen så dom får större plats i sängen där jag trivs så bra i. Vill ju inte sova i spjälsängen men om den står inne hos mamma o pappa kanske jag vill, om dom bäddar lika mysigt där som i deras. Vill känna mammas doft o närhet när jag ska sova.
Just nu ligger jag i sängen med pappa o vilar, det behövde jag. När jag vaknar ska jag äta mellanmål och sen ska det lekas.
Mamma o pappa har flyttat ut mitt skötbord till tvättstugan nu, så nu när jag ska bytas på görs det ovanpå tvättmaskinen...mamma säger att då har hon nära till vasken om det behövs tvättas av ordentligt istället för att alltid använda dom dära våtservetterna. Kan känna ibland att jag får lite sår i gumpen av dom lapparna, skönare med vatten då.
Mamma ska inreda där inne sen så det blir mysigt att ligga där, en massa saker vill jag ha som jag kan titta på....kanske målning på väggen, lite nallar som hänger och praktiska hyllor åt mamma o pappa för mina blöjor o sånt.
Nu ska jag fortsätta drömma sött, vi kanske hörs en annan dag.
hej då.

Här är jag med mamma och pappa. Älskar att mysa i deras varma o trygga famnar, inne som ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0