God morgon

God morgon på er.
Idag är jag pigg o glad till mammas stora förtret. I natt vaknade jag halv två och ville verkligen inte somna om men mamma tyckte jag skulle det! Så när klockan var halv tre slöt jag mina ögon och försökte få lite sömn. Sen vaknade ja av Nelsons skällande halv åtta. Då blev jag glad att jag äntligen fick stiga upp och säga god morgon till mamma o pappa. Nu sitter jag och leker på golvet efter att ha ätit en stor portion gröt till frukost. Jag vill inte alls sova, mamma verkar inte förstå att jag inte behöver lika mkt sömn längre. Jag vill leka och vara uppe så jag inte missar ngt spännande. Fast jag måste ju erkänna till er att jag faktiskt är lite trött men än så länge är jag glad så jag fortsätter mitt lekande på golvet.
Igår hörde jag pappa säga till mamma att han ville prova ngt nytt med mig inför läggningen, att lägga mig i egen säng när han ser att jag börjar bli trött, och sen ge mig välling i sängen...men han ska få se att jag inte alls är med på dom noterna ;-)
Mamma verkar ha förstått att jag lär mig så mkt nytt om dagarna att jag behöver närheten och tryggheten till natten, sen tror jag inte jag gillar min egna säng.......den är stor o kall.
Idag ska jag bara leka här hemma med mamma och Nelson, imorgon ska jag till kyrkan och titta på min väns storasyster som ska gå med i ett luciatåg.
Jag längtar tills jag får leka med min vän Tindra igen nere hos min dagmamma, där lämnar mamma mig när hon behöver gå iväg på nåt viktigt. Men det är bara kul att få leka med ngn som är i samma ålder som mig, vi har jätte roligt. Tycker jag iallafall, sist bet jag Tindra i fingret vilket jag tyckte va jätte roligt men det uppskattades inte av Tindra.......Varför?! Mamma säger att det gör ont när jag biter.
Vad kan jag mer berätta om mig själv då? Kan sätta in foton från när jag var i mammas mage och fram tills nu när jag är 10 månader. Fast det gör jag i nästa inlägg, mamma vill dricka sitt kaffe nu och sen vill jag att hon leker med mig innan jag blir rent för trött. Mamma filma mig precis så kanske ni får se mig live när jag leker =)
Hej då.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Mamma testar o ser så det fungerar som det ska...=) Jag älskar dig min underbara prinsessa.

2008-12-12 @ 09:16:13
URL: http://gizmoliten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0